ישנם חוויות רבות בחיים אשר היינו רוצים לחוות שוב פעם כמו בפעם הראשונה, בין אם זה סרט, מסיבה או סיפור טוב. אך לצערנו קשה מאוד להרגיש את אותם רגשות בפעם השנייה או השלישית או אפילו העשירית באותה מידה כמו בפעם הראשונה שלנו.
כמובן מצב כזה הוא מובן מאליו, כשהצרכן כבר יודע איך הסרט נגמר, או איך יצירה מתנגנת בפזמון זה אף פעם לא הולך להשתוות לפעם הראשונה כשהם חוו את הכל כמו דף חלק, ובגלל זה צרכנים רבים ממשיכים לשלם עוד ועוד על מגוון רחב של בידורים במקום לקנות רק אחד ולהרגיש מרוצים.
אך מה אם הייתה דרך לחוות את אותה חוויה שוב פעם ושוב פעם מבלי שה"קסם" שהיה שם בהתחלה יתפוגג?
ובכן עם הטכנולוגיה של היום חברות משחקי המחשב מצאו פתרון אלגנטי לרצון הזה!
מה זה rogue-like?
הז'אנר "rogue-like" של משחקי מחשב הומצא בשנות ה80 כדרך לעצב משחקים בצורה אקראית, וכיום עם הקידומים הטכנולוגיים של המאה ה21 קיימים משחקים אשר 2 אנשים לא יחוו בצורה דומה.
המשחקים הללו מעוצבים בצורה שכל משחק הוא באורך יחסית קצר (בין שעה לשעתיים) והשלבים מעוצבים אקראית על ידי מחשב, אך לעומת משחקים אחרים בשוק אשר שומרים את ההתקדמות של השחקן, הפסד במשחק מוחק את כל ההתקדמות של השחקן ושולח אותו לתחילת המשחק.
השילוב של האקראיות יחד עם העובדה שלהפסד במשחק יש השלכות משמעותיות נותן למשחקים הללו עומק אשר מאפשר לשחקנים ללמוד ולחוות את המשחק בצורות שונות אפילו מאות שעות אחרי ששיחקו אותו, ולכן משחקים בז'אנר הזה זוכים לקהל רחב מאוד בעקבות האפשרות לשחק בהם "לנצח".
דוגמא ל Rogue-Like hades
המשחק hades הוא הדוגמא הכי טובה ל Rogue-Like מודרני, הוא יצא לציבור הרחב בספטמבר של 2020 ומעבר לעובדה שכל מוות מחזיר אותך לתחילת המשחק הוא נותן לשחקן עוד ועוד דיאלוג איכותי בין הדמויות ואפשרויות נוספות לשחקן בכל משחק חדש יחסית לאיך שהוא שיחק במשחקים הקודמים.
למשחק עצמו יש קצב יחסית מהיר, אך ממש קל להיכנס אליו גם אם אתם חדשים למשחקי מחשב. רק תזכרו שלמות מוקדם זה נורמלי במשחק!
Rogue-like ios / Rogue-like android
בגלל שלמשחקים בז'אנר אפשר להיכנס ולשחק ממש מהר לכמה דקות, הם מתאימים מאוד לטלפונים ניידים כאשר יש לך זמן לשרוף בתחבורה ציבורית או בהפסקה.
משחקי rogue likes טובים לטלפון:
- Faster than light
- dead cells
- downwell
- slay the spire
- Crypt of the NecroDancer
משחקים שהם User-Generated
דרך נוספת בה חברות גורמות למשחקי מחשב להרגיש נצחיים היא על-ידי נתינת כלים לשחקנים שלהם ליצור מה שבא להם בתוך המשחק.
במשחק נורמלי כמו בסרט אחרי שהגעת לקרדיטים למעשה סיימת את כל התוכן שהיה במשחק ולכן לא היה יותר צורך ושחק בו, אבל כיום משחקים רבים מאפשרים לשחקנים שלהם להשתמש ביצירתיות שלהם כדי ליצור ולשתף מה שבא להם דרך המשחקים שלהם.
על ידי כלים אלו, קהילות שלמות של שחקנים יוצרים בעצמם את התוכן של המשחק, בין אם זה שלבים יחידים, או משחקים שלמים בתוך משחקים אחרים!
אחד המשחקים הכי פופולריים כיום – League of Legends התחיל בתור משחק בתוך WarCraft 3, ומרוב שאנשים שיחקו בו הוא נקנה והפך למשחק בפני עצמו!
עוד משחקים בהם לשחקנים יש כלים כאלו הם Minecraft, Mario Maker, Garry's mod, Skyrim, וכו'
אז אם אתם זקוקים לאמצעי בידור זולים יותר לשנה החדשה, תשקלו לקנות משחק אחד ולהשקיע בו מאות שעות!