תקנות התעבורה מתעדכנות ואתן עולה הביקוש לשירותי ניהול מקצועיים לציי רכב
התשובה לשאלה האם כדאי ללמוד קצין בטיחות בתעבורה טמונה בתהליך צמיחה בלתי פוסק של מספר כלי הרכב
האם כדאי ללמוד קצין בטיחות בתעבורה היא שאלה שרבים מבעלי נתוני הסף הנדרשים, שואלים את עצמם כל אחד בהקשר לסוג כלי הרכב בהם הוא מטפל.
על אף האטה זמנית בקצב מסירת כלי רכב פרטיים חדשים בשל השפעות משבר התעבורה הימית הכלל עולמית (2022) ותהליכי האטה כלכלית (העלאת הריבית המסתמנת בעקבותיה) מספר כלי הרכב על כבישי ישראל ממשיך לעלות ואתם הביקוש לשירותי קצין בטיחות בתעבורה מקצועיים.
דווקא עליות המחירים במגוון רחב של תחומים הנוגעים לאחזקת ציי רכב מביא לביקוש הולך וגובר לניהול מקצועי של תחום זה על מנת להתמודד עם מרכיב הוצאה משמעותי זה לכל חברה המחזיקה ו/או מפעילה ציי רכב מכל סוג שהוא.
במקום לשאול האם כדאי ללמוד קצין בטיחות בתעבורה ראוי לשאול לאיזה סוג ציי רכב אני יכול ללמוד ולהתאים את עצמי?
מבט מהיר בלוחות מודעות דרושים קצין בטיחות בתעבורה, יראה לכם כי הביקוש לבעלי תפקיד זה מציג מחסור בכוח אדם תמידי של קציני בטיחות בתעבורה.
עלייה בביקוש לקציני בטיחות בתעבורה לציי רכב קטנים
התשובה לשאלה האם כדאי ללמוד קצין בטיחות בתעבורה מקבלת חיזוק גם בעקבות מגמה שתופסת תאוצה בקרב בעלים ומנכ"לי חברות בינוניות וקטנות, המעבירים את ניהול תחום הרכב לקצין בטיחות בתעבורה עובד החברה או מתקשרים עם חברה המספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ.
בעלי ציי רכב קטנים מהנדרש בתקנות התעבורה "גילו" בשנים האחרונות כי מינוי קצין בטיחות בתעבורה מוסמך מגיע עם יתרונות כלכליים משמעותיים.
יתרונות אלה באים לידי ביטוי בתכנון השקעות ארוכות טווח (הצטיידות וחידוש צי הרכב), כמו כן צמצום בעלויות תפעול שותפות (חוזים מול ספקי דלק, שירותי תחזוקה וכו'), וכן ייעול תפעול שותף (צמצום חיסורי עובדים או מצבת כלי רכב זמינים וכו').
שמירה על גידול תמידי של ציי הרכב כמענה לשאלה האם כדאי ללמוד קצין בטיחות בתעבורה
כפי שצויין, הצצה בנתוני הלמ"ס המציגים את מספר מסירות כלי רכב פרטיים נראה כי:
ברבעון הראשון של 2021 נמסרו כ- 54,418 רכבים פרטיים.
ברבעון האחרון של 2021 נמסרו כ-72,756 כלי רכב פרטיים.
ברבעון הראשון של 2022 נמסרו רק כ-62,589 כלי רכב פרטיים.
על אף ירידה ביחס לרבעון האחרון של 2021 ישנה עליה ביחס לרבעון הראשון של 2021 ומכאן כי מספר כלי הרכב הפרטיים על כבישי ישראל ימשיך ויאמיר.
בכל צורה שלא ננסה לנתח נתונים אלה ובהתחשב בכך שיותר ויותר כלי רכב פרטיים הופכים להיות חלק מציי רכב בין אם באחת מצורות הליסינג ובין אם באחת מצורות ההשכרה.
ניתן לראות שהביקוש לקציני בטיחות בתעבורה רק ילך ויגבר כך שבעלי הכשרה והסמכה מתאימה לא יתקשו למצוא תעסוקה.
המסקנה המתבקשת היא כי בעלי נתוני הסף הנדרשים יכולים ללכת ללמוד להיות קצין בטיחות בתעבורה מתוך ידיע כי התעסוקה שלהם מובטחת ועל פי רוב מינוי לקצין בטיחות בתעבורה משקף גם שיפור בתנאי ההעסקה (שכר, תנאים נלווים, וכו').