שיווק אורגני כולל בתוכו את כל מה שאנחנו מכירים בעולם הפרסום, החל מפרסום בפייסבוק/אינסטגרם, טיקטוק וכולה וכלה בקידום אתרים אורגני שגם נכלל בתוך הדבר הגדול שנקרא שיווק אורגני.
להלן עיקרי הפעולות לשיווק האורגני:
1. יצירת תוכן איכותי ורלוונטי – פרסום מאמרים, סרטונים, תמונות – ייחודיים ומקוריים שמספקים ערך לקהל היעד.
2. בניית נוכחות בערוצים דיגיטליים – פעילות באתר האינטרנט, ברשתות חברתיות, החל מפייסבוק וכלה ביוטיוב, החל מהכנסת תוכן לאתר ועד פרסום תכנים מחוץ לאתר.
3. אופטימיזציה לחיפוש אורגני (SEO) – שיפור דירוג האתר במנועי חיפוש כמו גוגל, כחלק משיווק אורגני נתמקד גם בקידום אתרים אורגני..
4. בניית תדמית ומוניטין – קידום המותג והשגת אמינות וזיקה בקרב הלקוחות, על ידי שירות בניית קישורים.
5. שיתופי פעולה ושיווק מתהדהד – קידום העסק דרך קשרים ושיתופי פעולה עם עסקים רלוונטיים, לא תאמינו כמה עסקים שחולקים את אותו תחום כמוכם אך הם לא מתחרים שלכם בכלל ישמחו לעשות אתכם שיתופי פעולה, אם רק תקדישו לזה זמן ותשקיעו בזה לא תאמינו כמה זה עובד..
6. פעילות ברשתות חברתיות – פעילות ברשתות חברתיות יכולה להיות החל מפרסום פוסטים (הפשוט ביותר) ועד יצירת תוכן (וידאו בעיקר) שנחשב למורכב ביותר.
השיווק האורגני מתמקד בבניית קישורים לאתר על מנת לספק תנועה למוצרים או לשירותים של העסק בצורה אורגנית במקום בפרסום ממומן, חשוב לדעת, השיווק האורגני דורש אסטרטגיה ארוכת טווח וסבלנות. אך כשהוא מיושם נכון, הוא יכול להניב תוצאות משמעותיות לעסק לטווח ארוך ומניסיון שלנו גם לשנות את פני העסק לא פעם.
התפתחות השיווק האורגני בשנים האחרונות
בשנים האחרונות, הקידום האורגני עבר שינויים משמעותיים בעקבות שינויים שחלו בעולם הדיגיטלי בכלל:
1. התמקדות בחווית המשתמש:
– מנועי חיפוש כמו גוגל הולכים ומדגישים את חשיבות חווית המשתמש באתרים, ככל שהאתר משקיע יותר בחווית משתמש כגון תמונות, וידאו, תכנים איכותיים הוא יקבל דירוג מגוגל והמיקומים שלו יעלו. אתר שמציע חווית משתמש נוחה והאתר ידידותי יותר לגולשים כך הוא זוכה לדירוג גבוה יותר.
2. עלייה בחשיבות תוכן איכותי:
– מנועי חיפוש מעניקים עדיפות לתוכן איכותי בעל ערך, מעמיק ורלוונטי לקהל היעד – תוכן שילמד את הגולש משהו חדש, לא חייב ללמד את הגולש משהו חדש על התחום, (טיפ) הערך יכול להיות שאני נותן ערך שמלמד על עצמי, לדוגמא אני מסביר איזה ניסיון יש לי ומה היתרונות שלי, זה ערך (לפחות כמו שאני תופס את זה), פרסום תוכן ערכי הפך להיות המפתח להצלחה בקידום אורגני.
3. המעבר למובייל:
– עם עלייה בשימוש בטלפונים ניידים, מנועי חיפוש מדגישים את חשיבות האופטימיזציה למובייל, עוד משהו חשוב מאוד לגבי המעבר למובייל, מספר הגולשים/המשתמשים גדל פי עשרות מונים בשנים האחרונות בגלל שלכל אחד יש אינטרנט זמין כל הזמן.
4. ריבוי אפיקי שיווק:
– הקידום האורגני הולך ומשתלב עם ערוצים פרסום נוספים כמו פרסום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות, באמצעות משפיעני רשת, היום אפילו לפרסם בטלוויזיה ממש לא יקר לעומת שנים עברו, תמורת אלפי שקלים בודדים תוכלו לפרסום היום גם בטלוויזיה.
כמובן שחשוב שכל בעל עסק יבדוק איזה אפיק טוב לו ולא לנסות ללכת על כל האפיקים ביחד, מסיבה פשוטה – אתם תגיעו לעלויות מטורפות של עשרות אלפי שקלים בחודש לפחות.
יש עוד לא מעט דברים שהיום מציעים בתחום, החל מאנשי DATA ניתוח נתונים, המרות, משפכים ועוד ועוד ועוד.
בקצרה, הקידום האורגני הפך להיות אסטרטגי יותר, תחרותי יותר ומשולב יותר עם ערוצים שיווקיים אחרים. ההצלחה בו דורשת גישה מקצועית, יצירתית וממוקדת במשתמש ובעיקר סובלנית.